How should macroeconomics be taught to undergraduates in the post-crisis era? A concrete proposal by Wendy Carlin and David Soskice published by VOXEU (10/2012). “Is economic teaching keeping up with the changing economy? This column presents a new way of teaching economic in light of the continuing crises. It argues that if we are to create a better-informed public debate we must begin by improving the economics curriculum and our students’ ability and their willingness to communicate about economic ideas and issues.”
How should macroeconomics be taught (Carlin & Soskice)
Primeiro a Compartilhar
Primeiro a Compartilhar
ÚLTIMAS
- Nuevas tecnologías impulsadas por viejos refúgios (Afonso y Motta)
- Após 25 anos, a Lei de Responsabilidade Fiscal vive ou é um fantasma? (Scaff)
- Putting US Fiscal Policy on a Sustainable (Dynan & Elmendorf)
- Brasil não teve retrocesso fiscal, mas parou no tempo (Afonso)
- Prática em vez de Promessa (Serra e Afonso)
MAIS VISTOS
Fórum de Economia (FGV/EESP)
setembro 26, 2013Ampliação da Arrecadação (Da Silva & Calegari)
março 11, 2018Introducción a la economía (Castro & Lessa)
junho 5, 2020
TAGS
BID BNDES Canuto CEPAL CIAT coronavirus COVID-19 Destaque Estadão Fabio Giambiagi Felipe Salto FGV François E. J. de Bremaeker FUNDAP Geraldo Biasoto Jr. Globo IDP IEDI IMF IPEA José R. Afonso José Roberto Afonso José Serra Juan Pablo Jiménez Kleber P. Castro LRF Mansueto Almeida Marcos Mendes Ministério da Fazenda OECD Teresa Ter-Minassian Valor Econômico Vito Tanzi World Bank Élida Graziane Pinto